Aquest any he anat menys del normal al cinema per això em quedo només amb 5 títols i no 10.
5- Argo
Una pel·lícula de
manual. Història real, bon guió amb ritme i una excel·lent habilitat per
construir la tensió. És d'aquelles històries que si no ens diuen que és un fet
real no ens creuríem, però el mèrit no recau aquí ni en el guió, ni en els
actors. El mèrit se l'endu Affleck per un treball rere la càmera magnífic. De
les poques pel·lícules que m'han mantingut en tensió enganxat a la pantalla
aquest any. Affleck continua demostrant ser un gran realitzador, després de The
Town.
4- Skyfall
Skyfall és el
resultat d'entendre que un Bond també pot ser una gran pel·lícula. No és un
film perfecte, però la serietat, amb la que Sam Mendes aborda el film ho compensa.
El millor de Skyfall arriba a la segona part del metratge, aïllats en les
highlands escoceses, amb una fotografia crepuscular i un Bond directament
amenaçat. Bardem també ho borda en el paper de dolent excèntric. Per últim
Craig segueix construint un Bond tan seductor i elegant com sempre però també
vulnerable física i emocionalment.
3- Looper
Amb Looper em
trobo en una dilema. Per una banda crec
que se li han fet excessius elogis, posant-la injustament a l'alçada de
grans títols de la història de la ciència ficció. No crec que sigui per a tant,
però d'altra banda reconec que és un film rellevant i notable dins del que
sigut el conjunt de l'any. Les històries de salts en el temps sempre són
difícils de vestir sense caure en contradiccions de guió, però en aquest cas
s'aconsegueix plenament. La pel·lícula no deixa de ser una mica previsible si
s'endevina la pistola de chejov que
hi ha al principi però tot i això la història funciona. La segona part del
metratge oblida els elements futuristes fent una aposta per la simplicitat. Una
casa, quatre personatges i una sensació de que s'apropa la tragèdia. Una pel·lícula
molt interessant i solvent.
2- Shame
Shame és la
millor pel·lícula de l'any. Així de senzill. Es trobaria al primer lloc de la
llista sinó fos per una predilecció personal per la primera. Però Shame és una
historia terrible, impecablement filmada i amb dos actors en estat de gràcia. El
tema no és gens senzill però el torrent emocional desplegat en pantalla deixa
molt tocat a l'espectador. La clau però com en totes les grans pel·lícules està
en allò que la cara dels actors transmet però no es verbalitza, l'empatia cap
al personatge es crea a través del què veiem i deduïm, no del que ens expliquen
els diàlegs. Un film doncs arriscat, molt adult i amb seqüències esfereïdores. Per
acabar-ho d'arreglar la música és molt bona. Per últim, Fassbender es destapa
aquí com un enorme actor per als propers anys.
1- Les Miserables
La guanyadora
d'aquest any és els miserables per una simple qüestió de gust personal. No defensaré
que sigui la millor pel·lícula que s'hagi estrenat però si que és amb la que
més he gaudit. L'adaptació cinematogràfica del musical és gairebé perfecte. El
repartiment està magnífic amb excepció de Crowe que per mi no està a l'alçada
vocal que exigeix el personatge de Javert. Això fa que el centre d'atenció es desvií
del Valjean vs Javert cap a les històries de Fantine, i el trío amorós Cosette,
Marius i Eponine. De fet vaig sortir molt gratament sorprès dels papers
d'aquests tres últims que donen nivell global a la pel·lícula més enllà de l'estel·lar
I dreamed a drem que borda Anne
Hathaway i de la solvència de Hugh Jackman. L'únic defecte que li puc trobar és
la forma de dirigir de Tom Hooper. L'excés de primers plans fa repetitives
certes seqüències i el nivell visual de la primera escena no es torna a repetir
en tot el film. Tot i així, els miserables és un espectacle de primer ordre, en
el que si entrem des de bon començament en aquest estil de musical romántic disfrutarem
moltíssim d'una aglomeració quasi barroca d'emocions a flor de pell.
Tècnicament no és el millor film que he vist, però com que el cinema són
emocions, s'emporta el primer lloc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario